KLAGEMULIGHEDER
Hos Baltic Control® Certification bestræber vi os altid på at levere den bedste løsning og service, men der kan opstå omstændigheder, som giver anledning til en klage. Dette kan altid ske skriftligt. Baltic Control® Certification anser en rettidig og upartisk behandling af klager som en grundlæggende del af tillidsforholdet til vores kunder og som en uvurderlig hjælp til at fortsætte med at forbedre vores aktiviteter på alle niveauer. Klager kan vedrøre certificeringsaktiviteter, som vi er ansvarlige for, en certificeret kunde eller inspektioner udført af Baltic Control® Certification.
En klage skal indsendes skriftligt via e-mail til:cert@balticcontrol.com, og vi vender hurtigt tilbage med et begrundet svar. Baltic Control® Certification bekræfter modtagelsen af klagen inden for 3 arbejdsdage. Et svar med resultatet vil blive givet inden for 4 uger, medmindre andet er aftalt. Vores interne regler sikrer, at den trufne beslutning er blevet gennemgået og godkendt af en eller flere personer, der ikke tidligere har været involveret i det område, klagen vedrører. Hvis sagen undtagelsesvis ikke kan løses inden for rimelig tid, vil der blive oprettet et projekt til at styre processen, og klageren vil blive holdt informeret om tidsplan og status for projektet indtil afslutningen.
ANKEMULIGHEDER
De personer, der behandler og træffer afgørelser i appelsager, må ikke være de samme som har udført audits og truffet beslutninger på det grundlag. Anker må ikke indebære diskrimination af klageren.
Appellanten skal informeres om modtagelsen af appellen, holdes orienteret om sagens forløb samt om resultatet. Derudover skal appellanten modtage en klagevejledning, som skal indeholde oplysninger om Baltic Control® Certifications afgørelser inden for de autoriserede områder.
Den beslutning, der meddeles appellanten, skal træffes og godkendes af en eller flere personer, som ikke tidligere har været involveret i det område, appellen vedrører.
Vi har på nuværende tidspunkt ingen instans over vores afgørelser. I tilfælde af appel bedes du kontakte følgende e-mail: cert@balticcontrol.com
Overtrædelser af etiske forhold
Klager vedrørende etiske forhold, der er i strid med Apave's Code of Ethics, skal sendes direkte til Apave på e-mail apave@ethicattitude.com eller tlf. +33 788 119 006 (nr. gælder også til SMS, WhatsApp og Viber)