KLAGEMULIGHEDER
Vi hos Baltic Control® Certification vil til enhver tid bestræbe os på at levere den bedste løsning og service, dog kan der forekomme forhold, som giver anledning til at afgive en klage. Dette kan altid blive gjort skriftligt eller mundtligt. Baltic Control® Certification anser en rettidig og uvildig procedure for klagebehandling som en fundamental del af tillidsforholdet til vore kunder og som en uvurderlig hjælp til fortsat at forbedre vores aktiviteter på alle niveauer. Klager kan vedrøre certificeringsaktiviteter, som vi er ansvarlige for, en certificeret kunde eller inspektioner udført af Baltic Control® Certification.
En klage kan afgives skriftligt eller mundtligt til enhver ansat i Baltic Control® Certification, og vi vil snarest vende tilbage med et begrundet svar. Vores interne regler sikrer, at den trufne beslutning er gennemgået og godkendt af én eller flere personer, der ikke tidligere har været involveret i området for klagen. Hvis forholdet undtagelsesvis ikke kan udredes inden for en rimelig tid, vil der blive oprettet et projekt til at styre forløbet, og klageren vil indtil afslutningen blive holdt orienteret om tidsplan og status for projektet. Ønsker du at klage, skal du sende en mail på cert@balticcontrol.com
ANKEMULIGHEDER
De personer, der behandler og træffer beslutninger i ankesager, må ikke være de samme, som har udført audit og truffet beslutninger på grundlag heraf. Ankesager må ikke medføre diskrimination af appellanten.
Appellanten skal have besked om modtagelsen af anken, underretning om sagens fremskridt samt resultatet. Endvidere skal appellanten modtage en klagevejledning, som skal indeholde oplysninger om Baltic Control® Certifications afgørelser indenfor de autoriserede områder
Den beslutning, der formidles til appellanten, skal træffes og godkendes af en eller flere personer, der ikke tidligere har været involveret i området for ankesagen.
Vi har på nuværende tidspunkt ingen anker over vores afgørelser. I tilfælde af appel venligt henvend på følgende e-mail: cert@balticcontrol.com
Brud på Apave's etiske kodex (Code of Ethics)
Klager over etiske forhold som er i konflikt med Apave's Code of Ethics skal sendes direkte til Apave på mail apave@ethicattitude.com eller tlf. +33 788 119 006 (nr. gælder også til SMS, WhatsApp og Viber)